Projektowanie

Projektowanie

TADEUSZ KOPTA styczeń-luty | 1 (48) 2020

Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną a rowery. Jak zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu?

Większość wypadków i kolizji rowerowych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną nie jest spowodowana wjazdem na czerwonym świetle, ale konfliktami w sytuacjach jednoczesnego zezwolenia na wjazd. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku klasycznej sygnalizacji dwufazowej, gdy rowerzyści z drogi dla rowerów wjeżdżają na skrzyżowanie i równocześnie samochody skręcają z drogi głównej.

TADEUSZ KOPTA listopad-grudzień | 6 (47) 2019

DUŻE SKRZYŻOWANIA A DROGI DLA ROWERÓW

Duże skrzyżowania stanowią istotne utrudnienie dla rowerzystów ze względu na kolizję z ruchem samochodowym, jeśli ruch rowerowy odbywa się w jezdni na zasadach ogólnych, znaczące wydłużenie niektórych relacji spowodowane samymi wymiarami skrzyżowania, a także znacznym wskaźnikiem opóźnienia wynikającym z sygnalizacji świetlnej, jeśli jest ona zastosowana.

JAROSŁAW ROKITA wrzesień-październik | 5 (46) 2019

Nawierzchnie betonowe jako wzmocnienie istniejących dróg lokalnych

Nawierzchnia z betonu cementowego stanowi rozwiązanie nie tylko dla nowo budowanych lub głęboko przebudowywanych odcinków. Może być także świetnym sposobem na wzmocnienie remontowanych dróg lokalnych, niezależnie od zastosowanej w niej konstrukcji, a także przy wzmacnianiu konstrukcji i podnoszeniu standardu drogi.

 

NEWSLETTER

Zapisz się i czytaj...

...najciekawsze artykuły, najnowsze informacje, wiadomości z branży