Technologie

ROWEREM WZDŁUŻ RUDAWY PO BETONIE WODOPRZEPUSZCZALNYM

W grudniu 2023 r. zakończyła się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Rudawy w Krakowie. Nawierzchnię, na całej 6,5 kilometrowej długości ścieżki, wykonano z betonu wodoprzepuszczalnego. Zdaniem Aleksandry Mikolaszek z Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie beton wodoprzepuszczalny jest rozwiązaniem, które godzi dostępność nawierzchni dla rowerów, wózków dziecięcych czy wózków inwalidzkich, zapewniając przepuszczalność wody.

Z ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • czy technologia układania betonu wodoprzepuszczalnego jest skomplikowana,
  • czym wyróżnia się beton wodoprzepuszczalny,
  • jak wyglądał proces budowy ścieżki rowerowej wzdłuż krakowskiej Rudawy.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

PIOTR PIESTRZYŃSKI styczeń-luty | 1 (72) 2024

DAMNICA – 32 LATA TRADYCJI BUDOWY DRÓG BETONOWYCH

Pierwsze drogi betonowe na terenie gminy Damnica k. Słupska pojawiły się w 1991 r. Po 32 latach na terenie tej pomorskiej gminy jest 3 razy więcej gminnych dróg o nawierzchni betonowej niż bitumicznej. W sierpniu 2023 r. zakończono budowę 500-metrowego odcinka drogi w technologii betonu wałowanego RCC. W ten sposób dopełniono nawierzchnię na drodze Zagórzyczki – Stara Dąbrowa, która obecnie ma 5 km długości i na całej długości nawierzchnię betonową.

EMIL OKRASA styczeń-luty | 1 (72) 2024

KLUCZOWE KRYTERIA I WYMOGI DLA PROJEKTÓW INWESTYCJI OŚWIETLENIOWYCH

W ramach Programu „Rozświetlamy Polskę” na dofinansowanie modernizacji oświetlenia ulicznego przyznano prawie 1 mld zł, co mniej więcej przekłada się na około 620 tys. opraw do zmodernizowania. W praktyce, aby dokonać optymalnego wyboru opraw, należy uwzględnić kilka kluczowych wymogów programu i zweryfikować je w praktyce. Nie zawsze produkty, które na pierwszy rzut oka wydają się najlepszym wyborem, spełnią wymogi konkretnego projektu.