Technologie

Pieszy musi przejść bezpiecznie

Gdy kierowcom brakuje wyobraźni, tylko kompleksowe rozwiązania przy przejściach dla pieszych pomogą w zapewnieniu bezpieczeństwa. Aby zapewnić ochronę zwłaszcza w tak newralgicznych miejscach, jak centra wsi, przejścia przy szkołach, warto zamontować przy drodze zestaw aktywny do znaku D-6 z całą gamą elementów BRD ograniczających prędkość i zwiększających widoczność.

Zestaw aktywny montowany wraz ze znakiem D-6, oznaczającym, że w danym miejscu jest przejście dla pieszych, to najlepsze rozwiązanie, które na pewno zwróci uwagę kierowcy, że zbliża się do miejsca, po którym porusza się wielu pieszych. Dodatkowe doświetlenie przejścia zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza w porze jesienno-zimowej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 14  Strona 15

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

MICHAŁ WALOCH styczeń-luty | 1 (48) 2020

POL- LIGHTING - Program monitorowania jakości oświetlenia LED „DOBRE ŚWIATŁO”

Związek Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-lighting od ponad 4 lat prowadzi programy monitorowania jakości produktów oświetleniowych wprowadzanych na rynek UE, w tym głównie rynek polski. Poniżej przedstawiamy ich rezultaty oraz wskazówki, jak ustrzec się przed wyborem produktów niskiej jakości, niezgodnych z obowiązującymi normami i rozporządzeniami.

styczeń-luty | 1 (48) 2020

Co warto wiedzieć o solarnym i hybrydowym oświetleniu autonomicznym?

Oświetlenie autonomiczne staje się coraz bardziej powszechne w Polsce i na świecie. Nowoczesne latarnie oświetleniowe z powodzeniem zastępują konwencjonalne źródła światła, m.in.: lampy sodowe, rtęciowe i metahalogenowe zasilane z sieci na napięcie 230 V, które każdego wieczoru i każdej nocy oświetlają infrastrukturę miejską na terenie całego naszego kraju. Te nowoczesne rozwiązania charakteryzują się wysoką energooszczędnością, która w prosty sposób przekłada się na zmniejszenie kosztów związanych z miejskim oświetleniem. Są autonomiczne i niezależne.