Technologie

Co warto wiedzieć o solarnym i hybrydowym oświetleniu autonomicznym?

Oświetlenie autonomiczne staje się coraz bardziej powszechne w Polsce i na świecie. Nowoczesne latarnie oświetleniowe z powodzeniem zastępują konwencjonalne źródła światła, m.in.: lampy sodowe, rtęciowe i metahalogenowe zasilane z sieci na napięcie 230 V, które każdego wieczoru i każdej nocy oświetlają infrastrukturę miejską na terenie całego naszego kraju. Te nowoczesne rozwiązania charakteryzują się wysoką energooszczędnością, która w prosty sposób przekłada się na zmniejszenie kosztów związanych z miejskim oświetleniem. Są autonomiczne i niezależne.

Typy i podgrupy lamp do oświetlenia autonomicznego

Rozróżniamy dwa typy oświetlenia autonomicznego: 1. Hybrydowe lampy uliczne LED. 2. Solarne lampy uliczne LED. Lampy solarne natomiast możemy podzielić na dwie podgrupy: 1. Lampy solarne do oświetlenia ulicznego. 2. Lampy solarne do oświetlenia parkowego. Poniżej przedstawimy opis i różnice w pracy każdego rozwiązania.

Solarne lampy uliczne LED

Ten rodzaj lamp działa bez zasilania sieciowego. Całkowicie opiera się na energii słonecznej, co jest nieograniczone, bezpieczne i przyjazne dla środowiska. System składa się głównie z panelu fotowoltaicznego, źródła światła LED, kontrolera i akumulatora.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11  Strona 12

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

MICHAŁ WALOCH styczeń-luty | 1 (48) 2020

POL- LIGHTING - Program monitorowania jakości oświetlenia LED „DOBRE ŚWIATŁO”

Związek Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-lighting od ponad 4 lat prowadzi programy monitorowania jakości produktów oświetleniowych wprowadzanych na rynek UE, w tym głównie rynek polski. Poniżej przedstawiamy ich rezultaty oraz wskazówki, jak ustrzec się przed wyborem produktów niskiej jakości, niezgodnych z obowiązującymi normami i rozporządzeniami.

styczeń-luty | 1 (48) 2020

Pieszy musi przejść bezpiecznie

Gdy kierowcom brakuje wyobraźni, tylko kompleksowe rozwiązania przy przejściach dla pieszych pomogą w zapewnieniu bezpieczeństwa. Aby zapewnić ochronę zwłaszcza w tak newralgicznych miejscach, jak centra wsi, przejścia przy szkołach, warto zamontować przy drodze zestaw aktywny do znaku D-6 z całą gamą elementów BRD ograniczających prędkość i zwiększających widoczność.