Drogowe Inspiracje

Jak niewielkim kosztem wprowadzić system rowerów miejskich?

Inwestycja w system rowerów miejskich nie należy do tanich, lecz wystarczy odrobina kreatywności, by w nowatorski sposób zapewnić transport rowerowy także mieszkańcom niewielkiej gminy. Dobrym tego przykładem jest pomysł, który zaowocował rozpoczęciem projektu „Krotoszyński Rower Miejski”.

Początkowo Gmina Krotoszyn zamierzała zainwestować w standardowy system rowerów miejskich, lecz po przeanalizowaniu oferty firmy, która zajmuje się wdrażaniem tego typu projektów stwierdzono, że koszty realizacji zadania są zbyt wysokie. Oferta wdrożenia projektu roweru miejskiego w najtańszym wariancie opiewała bowiem na kwotę sięgającą ok. 2,1 mln zł. Cena obejmowała montaż 10 stacji oraz dostawę 100 rowerów przez 3 lata. W cenę wliczone były także koszty serwisu roweru oraz obsługi całego systemu. Kwotę tę można by obniżyć, zamawiając mniejszą liczbę stacji i rowerów. Jednak firma, która tworzy profesjonalne systemy rowerów miejskich, stwierdziła, że to mijałoby się z celem, który chcemy osiągnąć tj. zapewnienie dostępu do miejskich rowerów jak największej liczbie osób. Dla miasta o powierzchni 23 km2 oraz liczbie ludności ok. 30 tys. są to więc minimalne wymagania, jakie muszą zostać spełnione, aby projekt spełniał swoje zadanie.

Niekonwencjonalny rower miejski

Pomimo trudności Burmistrz Krotoszyna nie zrezygnował z pomysłu wprowadzenia Krotoszyńskiego Roweru Miejskiego. Pomysł, jaki przedstawił mieszkańcom, będzie realizowany wspólnie z gminną spółką, tj. Miejskim Zakładem Komunikacji w Krotoszynie i będzie polegał na bezpłatnym używaniu rowerów przekazanych przez mieszkańców naszej gminy. Każdy,

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 57  Strona 58

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

TOMASZ SOCHACKI styczeń-luty | 1 (30) 2017

Analiza warunków ruchowych i stanu nawierzchni drogi w praktyce

Faza projektowania dróg i ulic najczęściej wiąże się z koniecznością uzyskania dużej liczby uzgodnień, opinii i innych decyzji administracyjnych. Niestety bardzo często wielu projektantów w natłoku pism i korespondencji urzędowej zapomina o bardzo ważnym aspekcie, jakim jest przeprowadzenie dokładnej analizy rzeczywistych i prognozowanych warunków ruchowych.

ELŻBIETA SZAFRANKO styczeń-luty | 1 (30) 2017

Przygotowanie i realizacja inwestycji mostowych – formalności od A do Z

Realizacja inwestycji mostowych jest nierozerwalnie związana z budową i rozbudową sieci transportowej. Są one niezbędne dla zapewnienia połączeń i pokonania przez drogę przeszkód w terenie. Obowiązujące przepisy przewidują różne tryby przeprowadzenia procesu budowy. Możliwa jest realizacja tych obiektów na podstawie zgłoszenia robót, pozwolenia na budowę oraz w trybie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Oto podstawowe wymogi dotyczące realizacji obiektów infrastruktury drogowej oraz problemy związane z wykonaniem robót zgodnie z procedurami.

NEWSLETTER

Zapisz się i czytaj...

...najciekawsze artykuły, najnowsze informacje, wiadomości z branży